torsdag, maj 15, 2008

Lejes: liv
Hvad kan man gøre, hvis man gerne vil leve et luksuriøst liv, eller se sådan ud, men ikke har midler til at finansiere det? Enten køber man på afbetaling. Eller man køber billigere kopier lavet i Kina. Eller så stjæler man.
Eller man lejer!…
Jævnfør hvad jeg har læst forleden, så er det at leje luksusvarer den nyeste trend, i hvert fald i Danmark. Og jeg får indtryk af, at der ikke foreligger grænser for, hvad man kan leje i en periode: eksklusive tasker fra Prada, Fendi, Gucci, Marc Jacobs, Dior eller Versace; Ferrarier; kunstværker; tøj; flygler; yachter; you name it.
Men hvad nu hvis man mister tasken, eller smadrer Ferrarien, eller får en plet på balkjolen, eller synker skuddet? Næ, næ, næ… det ville give mig for mange nerver.
Desuden har jeg det problem, at jeg altid har hadet at dele og kan derfor bedst li’, at mine ting virkelig tilhører mig; bilen var vi nødt til at købe på afbetaling, så det var det, det var. Men derudover har jeg ikke temperament til at kaste mig over denne min/din/vores-bølge.