mandag, juli 20, 2009


Venstrehåndsdag
Selvom jeg er højrehåndet har jeg sagt det før og gentager min store respekt for de venstrehåndede, som generelt virker mere følsomme, kreative og intelligente end de fleste. Jeg har en lillesøster, der er venstrehåndet, og hun er et godt eksempel på netop det! Men indtil for nylig blev venstrehåndethed ikke betragtet som grund til at føle sig stolt, og jeg kender folk som nærmest blev tvunget til at bruge højrehånd i skolen, idet deres naturlige tilbøjelighed til at bruge venstre blev betragtet som en ulempe eller handicap.
Heldigvis er sådanne fordomme mere og mere gammeldags. Der er endda butikker, som sælger redskaber specielt til venstre hånd, og man fejrer den Internationale Venstrehåndsdag – d. 13. august – organiseret for 18. år i træk af Left Handers Club.
Så ikke glem det d. 13. august!