Forskelsbehandling
Jeg ved ikke, om I har lagt mærke til, at de seneste år – sandsynligvis af nød – det er blevet ret populært i Zoologiske Haver at finde sponsorer for dyrene: eksempelvis i Lissabon er Sporting (hvis symbol er en løve) meget apropos blevet sponsor for løverne og Benfica (der har ørnen som maskot) for ørnene. Og jeg forestiller mig, at der ikke er øvre grænser for, hvor mange sponsorer et dyr må have, og alt afhænger af offentlighedens generøsitet. Men ikke kun offentlighedens generøsitet: jeg har hørt, at dyrenes udseende også tæller, og at mens der er dyr som bjørnene, løverne, elefanterne, girafferne, pingvinerne og kæmpeskildpadderne, der har flere sponsorer, er der andre mindre interessante (som derfor ikke trækker så mange besøgende og således ikke giver reklamerne omsætning) eller decideret ulækre dyr som frøerne og en del fisk og insekter, der har besvær med at få dem.
Det er ikke retfærdigt! Frøerne har også brug for noget at spise, ikke? ;-)
0 Comments:
Send en kommentar
<< Home