mandag, november 12, 2007

Der mangler ikke kreativitet, men…
Jeg har for nogen tid siden nævnt her, at et britisk forsikringsselskab har forsøgt at få folk til at spise mere frugt og grønt ved at koble indtag af disse med policepriserne.
Men alt, der omhandler forsikringsselskaber, appellerer til de ældre og mere etablerede dele af befolkningen (altså de voksne). Så spørgsmålet er, hvordan man kan nå de yngre uden forpligtelser, og som derfor endnu ikke har forsikringer og den slags ting at tænke på, og derfor heller ikke er påvirkelige i forhold til forsikringsselskabernes salgsmetoder.I et forsøg på at svare på ovennævnte spørgsmål har man for nylig foreslået at lave reklamekampagner dér, hvor de unge færdes – kafeer og diskoteker. Men hvis I forestiller jer de gængse plakater og reklamespots mellem sangene, glem det: forslaget er meget mere anderledes og originalt: at skabe reklamer med varmefølere til toiletterne, og som først bliver synlige i kontakt med urin.
Vi må indrømme, at ideen er så sandelig original. Men jeg er ikke sikker på, at det vil have den ønskede effekt at begynde at forbinde broccoli med latrinære aktiviteter…