torsdag, august 23, 2007

R.I.P. (rest in peace)
Efter eksplosionen i
dødsturismen, som jeg tidligere har refereret, skal døden til at gå i luften! Ja, i forstod det ret: I LUFTEN. Nå, I forstod det ikke? I don’t blame you. Så vil jeg straks forklare: der er allerede shoppingskanaler, sportskanaler, tegnefilmkanaler, natur- og videnskabskanaler, gør-de-selv-kanaler, filmkanaler, madlavningskanaler osv., osv. Men hvis I troede, at alle muligheder var udtømt, tog I fejl. I Tyskland åbner snart en dødskanal. Og jeg taler ikke om programmernes kvalitet eller speakernes og værternes manglende spontanitet og evner men om kanalens morbide fokus og indhold.
Den pågældende kanal, EosTV, planlægger fra efteråret at sende dokumentarfilm fra berømte kirkegårde, kirkegårdsreportager, nekrologer, diverse dokumentarfilm om døden, begravelsesritualer, hospicer, livsforsikringer, mindeord om afdøde pårørende (for 18.000 kr. kan man nemlig købe et 30 sekunder lang mindeordsindslag, der vil rulle over skærmen i alt 10 gange) – og forbrugertips om plejehjem (hvor der døs mest, eller netop hvor risikoen ikke er så udbredt?!). 24 timer i døgnet.For at fuldende denne makabre latterlighed manglede der bare, at den så dagens lys næste gang der er fredag den 13., ikke?