mandag, februar 12, 2007

Luksuriøs forkælelse
Da jeg nåede til om eftermiddagen i fredags var jeg fuldstændig udmattet efter en hård arbejdsuge, der udover de almindelige opgaver indebar at byde vores nye praktikant velkommen. Jeg delte ansvaret med hensyn til at introducere ham til hospitalet og de udfordringer, der venter ham. Det trætter altså at være til rådighed!…
Det faldt sammen med min kvartalsfrisøraftale. Og jeg var så træt, at jeg ikke engang gik i selvsving, som jeg plejer, over hvilken frisure, jeg skulle vælge, osv., osv. Jeg ankom til salonen, satte mig i den stol jeg fik anvist og lod mig forkæle: med farvningen, teen, sladderbladene, min frisørs snak, baggrundsmusikken fra TV2-radio, den obligatoriske hovedbundsmassage, den langsomme vask, føntørring og udglatning.
Jeg hyggede mig med at lægge mærke til de andre frisørers vovede, skøre frisurer. De forskellige flasker med diverse produkter, som stod på hylderne efter farver. At tømme hovedet fra en hel uge.
Og som altid gik jeg derfra og lignede en million og virkede meget lettere, som en filmstjerne på vej til at optage en reklame for L’Oreal.

Udmattelse... ja, jeg tror jeg har fundet løsningen på min evige frisørambivalens...