Og i forlængelse af snakken om vigtigheden af emballagernes udseende læste jeg en artikel i går, hvor man interviewede en gruppe designere, som blev bedt om at evaluere emballagerne for diverse økologiske produkter. De gav dem dumpekarakter, fordi de synes, de er grimme, gammeldags og slet ikke indbydende med deres aktuelle neutrale, brune, støvede farver. Og de gik så langt som at foreslå, at hvis nu emballagerne var lidt mere farverige og sjove at se på, så ville salget af økologiske produkter muligvis stige betragteligt; om ikke andet så fordi de i øjeblikket forsvinder på hylderne blandt de mere farverige emballager.
…
Det ved jeg nu ikke (og det er ikke kun fordi jeg stadig er noget tøvende overfor designere efter den “kønne” sko forleden…): når jeg kigger efter økologiske produkter kigger jeg ikke efter farverige emballager, som intuitivt ikke har spor med økologi at gøre… medmindre de er grønne, selvfølgelig ;-)
0 Comments:
Send en kommentar
<< Home