

Jeg tror, at jeg allerede har bekendt overfor jer, at jeg i visse ting er temmelig overfladisk: eksempelvis eeelsker jeg romantiske komedier og chick lit, og når jeg handler ind, vælger jeg som regel et produkt, fordi jeg synes om emballagen – et fænomen, som faktisk ser ud til at være mere udbredt, end jeg troede: jf. hvad jeg har læst forleden signalerer emballagen bevidst produktets kvalitet og ca. pris, og mange af os vælger instinktivt på få sekunder det produkt, som tilsyneladende bedst passer sammen med det image og den livsstil, vi har eller gerne vil skabe for os selv. Fx signalerer grøntsager i en brun genbrugs papirspose eller emballager i blege farver økologi og miljøbevidsthed, mens de samme produkter i mere farverige emballager associeres med det moderne liv, hvor økologi ikke har højst prioritet.
For eksperimentets skyld næste gang i handler ind læg mærke til om der er et bestemt mønster – og hvilket – i de emballager I lige har lagt i indkøbsvognen.
0 Comments:
Send en kommentar
<< Home