tirsdag, september 09, 2008

Irritationsmomenter på job
Har I nogensinde overvejet, hvad der irriterer jer mest på jobbet? Personligt og som jeg flere gange har refereret her, er det der irriterer mig absolut mest og engang i mellem får mig til at gå op i det røde felt min føromtalte ”autistiske”, dumme, dovne kollega; ja, for det er en provokation og et hån for dem, der knokler at se andre indkassere deres løn for at gå med hænderne i lommen. Og det er præcist det, han gør :-(
Imidlertid har jeg læst, at det, der irriterer europæerne allermest på arbejde er langtrukne, meningsløse møder. ICM Technology lavede en rundspørge blandt 2.000 kontoransatte i 18 europæiske lande vedrørende, hvad der stresser og irriterer dem mest, og det var det, de fleste pegede på som den værste af alle stressorer. Som nummer to kom frustrationer i forhold til kopimaskiner og printere, for høje eller for lave temperaturer og kollegaers dårlige manerer.
Jeg holder altså på mit: ok, kopimaskinen går i stykker hver anden uge, men alligevel ville jeg foretrække ikke at have en kopimaskine frem for at have en så asocial og inkompetent kollega.