Før og efter højtiden
(her ser i selvfølgelig før)
Jeg ved ikke, om I har lagt mærke til den pludselige overgang og forvandling, der sker med reklamerne fra supermarkederne efter jul. Igennem november og december bugner de med tilbud på steg, fem kilos ænder, kager, slik, nødder, legetøj, kosmetiske produkter og den sjældne appelsin eller mandarin.
Efter jul (og nytår, hvor champagnen regerer) kommer den dårlige samvittighed, og januar i stedet for mad reklamerer de første kataloger i januar med helsekost, vitaminer, slankeprodukter, gymnastikredskaber til hjemmetræning, tennissko, træningsdragter. Det er på tide at tabe de ekstra kilo, man tog på i julen; sådan – reklamernes budskab er ret tydeligt.
Imidlertid ville det være langt bedre, hvis ikke de fristede forbrugerne til en slikken, grådig og lidet sund livsstil i månedsvis. Som de er udnytter de først ens grådighed og siden hen ens dårlige samvittighed maksimalt.
0 Comments:
Send en kommentar
<< Home