Regulering
Gode nyheder: efter Paris er det nu Lissabons tur til at implementere regler og foranstaltninger for at minimere den negative virkning af el-løbehjul: om 2 måneder vil de reducere antallet af tilladte el-løbehjul i omløb, til det halve. Der vil være en nedsat hastighedsgrænse. De vil have deres egen parkering på bestemte steder, i stedet for at blive smidt tilfældige steder. Og det bliver forbudt at parkere dem på fortove og historiske områder, hvor de kommer i vejen for alting, og som uventede forhindringer er til fare for den offentlige sikkerhed for gående. Det var de betingelser, som kommunen pålagde de fem fælles el-løbehjulsudlejningsfirmaer, Lime, Bolt, Whoosh, Bird og Link. Sådan.
Og efter hvad jeg har læst, arbejder de i Porto også på at indføre begrænsninger forel-løbehjul: for eksempel vil de blive tvunget til at indstille kørslen senest kl. 22.00.
Gode nyheder: efter Paris er det nu Lissabons tur til at implementere regler og foranstaltninger for at minimere den negative virkning af el-løbehjul: om 2 måneder vil de reducere antallet af tilladte el-løbehjul i omløb, til det halve. Der vil være en nedsat hastighedsgrænse. De vil have deres egen parkering på bestemte steder, i stedet for at blive smidt tilfældige steder. Og det bliver forbudt at parkere dem på fortove og historiske områder, hvor de kommer i vejen for alting, og som uventede forhindringer er til fare for den offentlige sikkerhed for gående. Det var de betingelser, som kommunen pålagde de fem fælles el-løbehjulsudlejningsfirmaer, Lime, Bolt, Whoosh, Bird og Link. Sådan.
Og efter hvad jeg har læst, arbejder de i Porto også på at indføre begrænsninger forel-løbehjul: for eksempel vil de blive tvunget til at indstille kørslen senest kl. 22.00.
0 Comments:
Send en kommentar
<< Home