torsdag, august 25, 2016


Irritationsmomenter

Ved I hvad der irriterer os allermest i en butik? Jeg ved det, fordi jeg fornylig har læst det i en artikel om emnet og det er præcist det, som irriterer mig, når jeg er ude at handle: for det første når ekspedienten kommer og spørger, om der er noget de kan hjælpe med – det skal der nok være, men ikke nødvendigvis de første 5 minutter, hvor det er dejligt lige at kunne kigge sig om i fred og ro, og man i øvrigt ikke engang ser ud til at søge efter assistance. For det andet når ekspedienten som skulle være til hjælp alligevel ikke kan svare på vore spørgsmål Og for det tredje, når to ansatte står og snakker øjensynligt privat. Og på en fjerde plads kommer et nyt fænomen, som er det at komme frem til kassen for at betale og ekspedienten prøver på at prakke os et ekstra produkt, ofte på tilbud, og som vi i virkeligheden ikke har brug for. Senest det skete blev jeg spurgt, om ikke jeg også havde brug for viskestykke, og jeg havde ikke købt en eneste ting til køkkenet!...