mandag, juli 07, 2008


Audienser
Jeg får indtryk af, at kabel tv kanalerne i tiltagende grad forsøger at specialisere og målrette sig og konkurrerer imellem sig for at fange specifikke audiensers særinteresser. Som det var tilfældet med indvielsen af en kanal udelukkende om døden i Tyskland sidste efterår, som jeg har refereret tidligere.
Jeg aner ikke, om der er salg i de døde. Men jeg forestiller mig, at der er det i babyer… til de nye kanalers, hvis specifikke publikum er de næsten nyfødte, store held, såsom BabyTV, som sender 24 timer i døgnet og BabyfirstTV, der har indlæringsindslag på programmet fra klokken 7 om morgen til midnat. De forestiller sig måske, at forældrene sætter den lille på en skråstol og lader poden sidde dér foran kassen som tilskuer til programmer af 2 til 7 minutters varighed, indtil de bliver firkantede i øjnene.
Fortalerne for ideen siger, at det har masser af fordele: at babyerne lærer en masse kropssprog og endda tegnsprog og udvikler sig enormt, men jeg ved nu ikke…
... selvom der er tale om programmer, som er målrettet mod at stimulere poderne, kan jeg ikke forestille mig noget mere fordummende end at se flere timer af udsendelser a la Teletubbies.