Neurodiversitet
og leg
Jeg er så træt af at høre om såkaldt neurodiversitet og neurodivergens. Der er børn med adfærdsmæssige, opmærksomhedsmæssige og sociale problemer, som har særlige behov og kræver specifik hjælp, og efter min mening hjælper det dem slet ikke, hvis vi bruger eufemismer. Når det er sagt, fandt jeg det interessant, at Jenny Gibson (på billedet), en forsker inden for neurodiversitet og udviklingspsykologi ved Det Pædagogiske Fakultet ved University of Cambridge, foreslog, at vi skulle overveje at inkludere leg i skolernes læseplan, fordi der er børn med særlige behov, kaldet "neurodivergente", som på grund af atypisk neurologisk eller kognitiv funktion lærer bedre på den måde.
Jeg vil sige, at alle børn lærer bedre ved at lege, eller i det mindste i en let, legende atmosfære.
Jeg er så træt af at høre om såkaldt neurodiversitet og neurodivergens. Der er børn med adfærdsmæssige, opmærksomhedsmæssige og sociale problemer, som har særlige behov og kræver specifik hjælp, og efter min mening hjælper det dem slet ikke, hvis vi bruger eufemismer. Når det er sagt, fandt jeg det interessant, at Jenny Gibson (på billedet), en forsker inden for neurodiversitet og udviklingspsykologi ved Det Pædagogiske Fakultet ved University of Cambridge, foreslog, at vi skulle overveje at inkludere leg i skolernes læseplan, fordi der er børn med særlige behov, kaldet "neurodivergente", som på grund af atypisk neurologisk eller kognitiv funktion lærer bedre på den måde.
Jeg vil sige, at alle børn lærer bedre ved at lege, eller i det mindste i en let, legende atmosfære.



0 Comments:
Send en kommentar
<< Home