Kunde
Mange etablissementer følger princippet om, at kunden altid har ret. Hvad hvis kunden ikke altid havde ret? Eller... nogensinde? Det er netop konceptet bag Karen’s Diner, en kæde med restauranter i England og Australien. Og efter min mening må det være udviklet af sadister: maden er ikke dårlig, men når kunden kommer, smider de menuen efter ham, servicen er forfærdelig – allerede på hjemmesiden advarer de om, at de hader god service, og at personalet er uhøfligt, de brokker sig hvis kunden kommer for sent eller ikke spiser op, de taler højt med og råber endda til hinanden og er ligeglade med, om de forstyrrer kundernes samtaler; de serverer primært burgere, men der er vegetariske og veganske alternativer… men selvfølgelig risikerer man at blive mobbet med muh-lyde fra de ansatte. Klager tages ikke seriøst, og det er ikke engang værd at bede om at tale med den overordnede; de udfordrer kunderne ligefrem, a la: ”nå, jeg udfordrer dig til at tilkalde den overordnede!” – og når du forlader den, er den sædvanlige hilsen, ”kom ikke tilbage”. Og folk, der går der, må være masochister, for restauranterne har åbenbart stor succes.
Hvis du hedder Karen, vil de give dig en gratis drink, men det er det. I det mindste er de ikke prætentiøse 😉
* [Karen: slang for den type kunde, som altid beklager sig over alting og gerne vil tale med en overordnet.]
Mange etablissementer følger princippet om, at kunden altid har ret. Hvad hvis kunden ikke altid havde ret? Eller... nogensinde? Det er netop konceptet bag Karen’s Diner, en kæde med restauranter i England og Australien. Og efter min mening må det være udviklet af sadister: maden er ikke dårlig, men når kunden kommer, smider de menuen efter ham, servicen er forfærdelig – allerede på hjemmesiden advarer de om, at de hader god service, og at personalet er uhøfligt, de brokker sig hvis kunden kommer for sent eller ikke spiser op, de taler højt med og råber endda til hinanden og er ligeglade med, om de forstyrrer kundernes samtaler; de serverer primært burgere, men der er vegetariske og veganske alternativer… men selvfølgelig risikerer man at blive mobbet med muh-lyde fra de ansatte. Klager tages ikke seriøst, og det er ikke engang værd at bede om at tale med den overordnede; de udfordrer kunderne ligefrem, a la: ”nå, jeg udfordrer dig til at tilkalde den overordnede!” – og når du forlader den, er den sædvanlige hilsen, ”kom ikke tilbage”. Og folk, der går der, må være masochister, for restauranterne har åbenbart stor succes.
Hvis du hedder Karen, vil de give dig en gratis drink, men det er det. I det mindste er de ikke prætentiøse 😉
* [Karen: slang for den type kunde, som altid beklager sig over alting og gerne vil tale med en overordnet.]
0 Comments:
Send en kommentar
<< Home