mandag, oktober 06, 2014

“Teknisk” fejl
Som bekendt bruger de fleste butikker og supermarkeder skjulte reklametricks: visse sange som giver lyst til at købe mere, visse dufte, lyseffekter og en specifik fugtighed i grøntafdelingen, så frugt og grønt ser mere indbydende ud, den måde og det sted produkterne bliver placeret – som slik lige ved kassen – “tilbud” osv. Og jeg havde på fornemmelse, at de instruerede medarbejderne til at påvirke kunderne til at købe visse eller flere produkter. Men det var først forleden dag jeg så min teori bekræftet: ved en eller anden fejl kom en intern plakat ment for medarbejderne hængt ved indgangen til Sainsbury’s, en af Storbritanniens største supermarkedskæder. Den sagde: “lad os opfordre hver kunde til at bruge 50 pence (ca. 5 kr.) ved hvert indkøb fra nu til nytår”. Det var en kunde der bemærkede den, tog et billede og skrev til dem på Twitter, om ikke det var en fejl, hvilket blev bekræftet.
Ooooops :-D