“Teknisk”
fejl
Som bekendt bruger de fleste
butikker og supermarkeder skjulte reklametricks: visse sange som giver lyst til
at købe mere, visse dufte, lyseffekter og en specifik fugtighed i
grøntafdelingen, så frugt og grønt ser mere indbydende ud, den måde og det sted
produkterne bliver placeret – som slik lige ved kassen – “tilbud” osv. Og jeg
havde på fornemmelse, at de instruerede medarbejderne til at påvirke kunderne
til at købe visse eller flere produkter. Men det var først forleden dag jeg så
min teori bekræftet: ved en eller anden fejl kom en intern plakat ment for
medarbejderne hængt ved indgangen til Sainsbury’s, en af Storbritanniens
største supermarkedskæder. Den sagde: “lad os opfordre hver kunde til at bruge
50 pence (ca. 5 kr.) ved hvert indkøb fra nu til nytår”. Det var en kunde der
bemærkede den, tog et billede og skrev til dem på Twitter, om ikke det var en fejl,
hvilket blev bekræftet.
Ooooops
:-D
0 Comments:
Send en kommentar
<< Home