fredag, juli 15, 2011

Dagbog
Jeg har skrevet dagbog siden jeg var teenager, og jeg er mere eller mindre ærlig og mere eller mindre detaljeret, afhængig af hvad det drejer sig om. Lad os bare sige, den kan tåle dagens lys, hvis nogen tilfældigvis får fat i den og kommer på at læse den. Der er således visse ting jeg aldrig kunne finde på at skrive i min dagbog.
 Og en 21-årig britisk tyv fra byen Dagenham burde have tænkt på det samme: for ifølge avisen The Telegraph gik dumrianen i gang med at berette om sine kriminelle “bedrifter” i dagbogen, bl.a. at have medvirket i et bevæbnet røveri. Da politiet imidlertid afhørte ham om røveriet begået af en af hans venner, påstod han at have været hjemme hele den pågældende nat og at have set fodbold i fjernsynet; det var selvfølgelig løgn, og det var praleriet i dagbogen, der fældede hans alibi ;-D