Sikkerhedsinstrukser
Selvom jeg ikke er spor bange for at flyve, når jeg befinder mig ombord et fly følger jeg næsten rituelt godt efter i sikkerhedsinstrukserne. Det gjorde jeg forleden, da jeg sad ombord TP503´en mod Lissabon og igen i afgangen derfra til København.
Som bekendt starter de altid med at beskrive luftsfartøjet og vise de velafmærkede nødudgange. Men denne gang blev jeg noget perpleks over den information: hmmm... hvis vi er ca. 10.000 meter oppe i luften, at vide hvor nødudgangene ligger er ikke ligefrem særlig nyttigt, vel?... Og hvilken funktion mon det har at beholde sikkerhedssælen på, når vi flyver igennem områder med turbulens? Mon man i modsat fald begynder at lette eller flyve eller sådan noget?
Nå ja, jeg forsøgte at holde op med de tåbelige udenomsovervejelser og koncentrere mig, satte sikkerhedssælen på, tjekkede om mobilen var ordentlig slukket og sådan. Indtil de kom med snakken om de oppustelige veste, som kan fungere som flydeudstyr og er placeret i den blå taske under sædet... ok, indrømmet at en stor del af planeten er dækket af vand, så det ikke er helt usandsynligt, at en nødlanding kunne finde sted i det vandige element. Men hvad nu hvis, det ikke var tilfældet? Hvor er fadskærmen – og brugsanvisningen til den? Hvis I spørger mig, har jeg på fornemmelse, at luftfartsselskaberne åbenbart har glemt et eller andet elementært i deres sortiment... tsk tsk tsk :-S
0 Comments:
Send en kommentar
<< Home