onsdag, maj 28, 2008

Mandligt rod
Hvorfor skal jeg altid lave alt herhjemme?!”. Her er en sætning aldrig nogensinde udtalt af en mand!... :-) For generelt er det utænkeligt, at en mand skulle have så mange huslige pligter som den kvinde, han lever sammen med, selv i vore dage, hvor de kan finde på at skifte bleer og tage støvsugeren og lave mad og sådan noget.

Og forskerne fra University of Michigan, som altid finder på interessante omend ikke særlig originale eller revolutionerende ting, har nu ifølge en artikel offentliggjort i Livescience.com dokumenteret en kendsgerning, som vi alle på forhånd vidste netop om dette tema: nemlig at kvinderne i den vestlige verden kunne spare i gennemsnit en time om dage i oprydning, hvis ikke de delte hus med en mand. Især mænd over en vis alder og især hvis ikke de er gift men blot samboende; for såsnart der er papir på relationen ser det ud til, at mændene af en eller anden grund, jeg ikke kan få øje på, begynder at tage sig sammen.
Heldigvis har jeg ikke engang særlig meget at klage over; min mand rydder op efter sig selv og hjælper mig en hel masse med alt; ind i mellem bliver jeg dog nødt til at samle et par tilsyneladende herreløse og forladte strømper op fra gulvet. Strømperne er nemlig endnu ikke så intelligente, at de selv kan finde ud af at klatre ombord vaskekurven uden hjælp.
(foto: steph who @flickr.com)